HTML

Ha szeretnél egy portrét

írj nekem a hafner.szobraszkukacgmail.com e-mail címre, és mindent megbeszélünk.

Pár fontos dolog:

A fotó, ami alapján festek:
- lehet színes vagy fekete-fehér, régi vagy új, ami fontos, hogy a lehető legjobb felbontásban kapjam meg.
- ha van több képed is arról, akinek a portréját szeretnéd, jobb, ha én választom ki közülük azt, ami megfestve is jó lesz. Ennél a technikánál nagyon fontos a fény-árnyék játéka. Van olyan kép, ami fotón jól néz ki, de nem tudok róla jó képet festeni.
Méret:
- mindig a képtől függ, életnagyságnál nagyobb arc általában nem mutat jól egy festményen.
Technika:
- olaj, vászon. Egy kevert szín árnyalataival festem ezeket a portrékat, nem használok feketét, így egy melegebb barnás-, vagy kékesszürke tónusa van a képeknek.
Idő:
- általában egy hét alatt elkészül egy kép, de ez is függ attól, hogy milyen a fotó, amit kapok.
- az olajfesték nagyon lassan szárad, ráadásul ennél a technikánál elég vastag rétegben kerül a festék a vászonra. Egy hét, tíz nap alatt a felület már megszárad annyira, hogy (úgy csomagolva, hogy semmi ne érjen a festékhez)  szállítható, de több hónapig tart, amíg teljes mélységében átszárad. A lakásban egy falra akasztva semmi baja nem lesz, ha nem piszkálják.
Több arc együtt:
- ha nem egy fotón vannak eredetileg is egymás mellett, akkor szerencsés olyan képeket választani, amiken hasonló irányból érkezik a fény az arcokra, és általában nem nagyon eltérőek a fényviszonyok.
- nem minden ilyen montázs szerencsés. Ha pl. az egyik fotón gyönyörűen látszanak az apró részletek, a másik pedig elmosódottabb, lehet, hogy érdemesebb külön megfesteni őket, és inkább egymás mellé akasztani a két festményt, esetleg hasonló keretben.
Általában:
- szerintem szinte mindig jobb egy portré, ha természetes a rajta szereplő ember. A beállított, "divatlapos" fotók lehet, hogy jobb ha fotók is maradnak.
- a nagyon közelről készült képek általában torzítanak, ami esetleg nem is tűnik fel a fotón, mert hozzászokott a szemed, vagy mert olyan jól ismered azt az arcot, hogy öntudatlanul is korrigálod. A festmény felerősítheti ezeket a torzításokat, és mivel én nem ismerem akit festek, csak a fotóból tudok kiindulni.
- a nagyon erősen sminkelt arcok, vagy a retusált fotók általában eltakarják azokat a finom, pici részleteket, amiktől egy portré "élő" lesz.
- akkor jó egy portré, ha igazi. Nem fogom vékonyabbnak, szebbnek, fiatalabbnak festeni.
- ne várd azt, hogy olyan legyen a kép, mint egy fotó. Nem lesz szálanként megfestve a szempillája, de ott lesz a tekintete. Ha megnézed a blogon a festmények részleteiről készült fotókat, láthatod milyen közelről egy ilyen technikával festett kép.

Ha kérdésed van, írd meg, szívesen válaszolok. hafner.szobraszkukacgmail.com

Friss topikok

  • h.mona: @Obulus: Edzésben vagyok pár éve :) (2014.06.20. 19:25) Kulka

Kulka

2014.06.20. 10:06 h.mona

Úri muri, Egyszer élünk...,  Angyalok Amerikában, Rainman - ezekben láttam színpadon. És én is várom a Godot-t.


IMG_0814 kulkaegesz.jpg

kulkaszem2.jpg

 

 

 

2 komment

Címkék: video portré olajkép olaj vászon portrait így készül kulka Kulka János Hafner Mónika oil on canvas ritratto hafner

A bejegyzés trackback címe:

https://portraitport.blog.hu/api/trackback/id/tr616388601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Obulus 2014.06.20. 19:00:15

Milyen gyorsan tudod mozgatni azt a spaknit, te lány. :-)

h.mona 2014.06.20. 19:25:27

@Obulus: Edzésben vagyok pár éve :)
süti beállítások módosítása